Zi de Zi

Zi de Zi


Andreea Ciuca. 7 ani. Deznadejde si Credinta. Lupta. Victoria Libertatii

Posted: 24 Mar 2010 03:58 PM PDT

 

Instanta Suprema, în complet de noua judecatori a stabilit definitiv ca faptele pentru care Andreea Ciuca a fost arestata si trimisa în judecata, si pentru care este suspendata din magistratura de aproape sapte ani, la cererea procurorilor DNA, nu sunt infractiuni. Ca sa fim în conformitate cu legea si decizia de ieri, magistratul muresean Andreea Ciuca a fost achitata cu litera d). Nu sunt întrunite elementele constitutive ale infractiunii.

Statul român are în aceste conditii toate sansele sa fie condamnat la CEDO, în procesul intentat de Andreea Ciuca, pentru gafele monumentale ale procurorilor pensionari Gheorghe Suhan, fost sef PNA pe România si Marin Sandu, fosta unealta la DNA Mures pâna la finele lui 2009, cei care au instrumentat Dosarul „Ciuca". Cu o reavointa, la comanda, plini de umori staliniste, rar întâlnite în celebrul nostru stat de drept, împotriva celor mai elementare drepturi si libertati ale cetateanului, impotriva unui ilustru magistrat care a avut singura vina ca a început mult prea devreme reformarea sistemului de justitie. Parca mai ieri imaculata Comisie Europeana lauda în raportul preliminar de tara pe Justitie al României rezultatele heirupiste ale DNA...

Andreea Ciuca se va întoarce zilele urmatoare în magistratura la Tribunalul Mures. Regretam cu drag de se poate spune pierderea unui bun editorialist în Ziarul de Mures si ne bucuram alaturi de familie, avocati, si cei câtiva foarte putini prieteni de recâstigarea libertatii depline, de achitare, si de renasterea unui om deosebit.

Fostul presedinte al Tibunalului Mures, magistratul Andreea Ciuca, nu a luat mita de la pesedistul Viorel Tibrea, asa cum au sustinut aproape sapte ani de zile procurorii DNA. Completul de noua judecatori de la Înalta Curte de Casatie si Justitie a stabilit ieri definitiv nevinovatia lui Ciuca în dosarul în care aceasta era acuzata de luare de mita si sustragere de documente. Andreea Ciuca a fost declarata nevinovata si în prima instanta, la completul de trei magistrati ai ÎCCJ, însa ieri, magistratii au admis recursul formulat de DNA fata de sentinta cu pricina si acelasi complet a schimbat temeiul achitarii. Astfel, daca judecatorii care au analizat fondul au decis achitarea judecatoarei din Târgu-Mures deoarece fapta nu exista, instanta de recurs a stabilit ca faptelor care i se imputau Andreei Ciuca le lipseste cel putin unul din elementele care le-ar fi transformat în infractiune. Sentinta data de Completul de noua magistrati de la Înalta Curte de Casatie si Justitie este definitiva. Magistratul Andreea Ciuca a fost achitata cu litera d). Nu sunt întrunite elementele constitutive ale infractiunii. „În sfârsit s-a terminat o procedura judiciara abuziva care mi-a furat sapte ani din viata bazându-se în exclusivitate pe faradelegi. Voi face tot ce este legal pentru a-mi recapata statutul si drepturile de care am fost privata ilegal", a declarat Andreea Ciuca la aflarea sentintei definitive si irevocabile. Fostul presedinte al Tribunalului Mures a mai adaugat ca, în ceea ce îi priveste pe denuntator si pe martorii DNA din dosarul instrumentat de procurorii DNA, urmeaza sa hotarasca ce atitudine va adopta. „Oscilez înca daca îl las pe Dumnezeu sa faca dreptatea sau daca le voi cere si eu socoteala în instanta", a conchis Andreea Ciuca.

Magistratul de la Târgu-Mures asteapta acum ca judecatorii de la ÎCCJ sa îsi motiveze sentinta cu care sa se prezinte ulterior în fata Consiliului Superior al Magistraturii pentru a cere sa fie repusa în functie.

Judecatorul Andreea Ciuca a fost arestata în 5 iunie 2003 în urma unei actiuni în forta a Parchetului National Anticoruptie, audiata 12 ore fara întrerupere si acuzata ca ar fi primit mita de la pesedistul Viorel Tibrea, un om de afaceri din Târgu-Mures, care avea contracte pe linia constructiilor cu instantele din zona. Spectacolul mediatic a fost extrem de bine gestionat de manipulatorii puterii de atunci si aproape toata presa a stenodactilografiat exceptional toate informatiile oferite de procurori si de ofiterii de informatii implicati vizibil în acest caz. Andreea Ciuca a sustinut pe tot parcursul procesului ca banii care i-a luat de la Tibrea reprezentau de fapt un împrumut despre care stiau toti colegii sai, relatiile de amicitie dintre ea si denuntator fiind de asemenea cunoscute. Procurorii au uzat de un autodenunt al lui Tibrea în care acesta sustinea ca i s-ar fi cerut mita, autodenunt pe care acesta l-a infirmat în fata instantei de judecata prin marturiile contradictorii.

Odata cu arestarea Andreei Ciuca de procurorii anticoruptie, procedurile juridice din România referitoare la arestare au fost schimbate. România aliniindu-se în urma unei decizii la care a fost parte si fostul sef al Instantei Supreme, Paul Florea, la procedura europeana. De atunci, masura arestarii nu poate fi luata decât de magistrati si nu dispusa de procurori, asa cum se întâmpla pâna atunci... Cineva trebuia sa scrie si istorie...

Gheorghe Suhan si Marin Sandu nu au putut fi contactati pâna la închiderea editiei. Constiintele lor au cu certitudine o seama de întrebari la care nu prea are cine le raspunde. Din nefericire, Radu Timofte, fostul sef al SRI, extrem de implicat în cazul Ciuca, a plecat prea devreme dintre noi pentru a mai putea fi întrebat ceva despre sfârsitul primaverii din 2003 de la Târgu-Mures... Mai sunt multi altii cu sufletul macinat...

Andreea Ciuca... 7 ani... Deznadejde si Credinta... Oprobiul public si aflarea adevarului despre semeni. Victoria Libertatii. Achitare. Împlinirea unui vis ce de multe ori a înclinat înspre cosmar. Visul împlinit si decenta nestrigarii lui lumii întregi. 7 ani. Credinta si pofta de viata. Postul Pastelui. Învierea...


Conditii de igiena asigurate pentru romii din Ludus

Posted: 24 Mar 2010 03:56 PM PDT

 

Consiliul Local Ludus s-a întrunit în sedinta ordinara acum doua zile, iar printre punctele cele mai importante de pe ordinea de zi a fost si problema legata de igiena romilor din oras. Primaria Ludus a încheiat un contract cu Asociatia Rromani Maris si încearca sa atraga si un ONG din Olanda pentru un proiect care vine în sprijinul romilor. Astfel, primaria a investit bani într-o baie comunala unde romii pot merge sa faca dus în conditii optime si sa îsi spele hainele, totul fiind gratuit. Acest demers a fost facut deoarece existau nemultumiri din partea directorilor de scoli si parintilor referitor la aerul din salile de clasa.

Primarul Florin Urcan spune ca deja se vad semne de îmbunatatire, romii merg sa se spele si în salile de clasa nu mai sunt probleme atât de mari. "Este vorba despre un proiect pe care l-am început împreuna cu Asociatia Rromani Maris si unde vrem sa atragem si un ONG din Olanda. Prin acest proiect am construit o baie tip "comunala" unde romii pot sa mearga sa faca dus si sa îsi spele hainele. Apa, energie, detergenti, toate sunt pe gratis. Am vrut sa le asiguram aceste conditii optime de igiena. Vom vedea daca va functiona însa un prim semnal am primit deoarece directorii scolilor au spus ca aerul din salile de clasa s-a mai îmbunatatit. Urmeaza sa demaram înfiintarea unui centru de consultatii pentru ca orice copil care are probleme cu materia sa vina aici si sa fie ajutat", a spus Urcan.

Contractul pentru acest proiect a fost încheiat pe trei luni si primarul asteapta sa vada rezulatele. Toti copiii, mai ales romii care au probleme cu absenteismul scolar vor putea merge în acea sala de consultatii pentru a nu ramâne în urma cu lectiile.


Investind în cariera, investim în viitor

Posted: 24 Mar 2010 03:54 PM PDT

 

O veste buna pentru absolventii formelor de învatamânt superior care doresc sa se perfectioneze sau care pur si simplu nu si-au gasit înca locul pe piata muncii: Universitatea „Petru Maior" din Târgu-Mures, în parteneriat cu Asociatia Club „Si noi putem reusi", Confederatia Patronatelor din Industrie, Servicii si Comert – Oficiul Patronal Mures si Universite de Versailles Saint-Quentin-en-Yvelines implementeaza un ambitios proiect, sugestiv denumit „Retea de cluburi pentru promovarea adaptabilitatii si dezvoltarii durabile."

În cadrul acestuia, participantii pot aplica la trei cursuri postuniversitare gratuite, prin intermediul carora vor avea deschisa calea catre diverse oportunitati, având în vedere ca din echipele de lucru vor face parte atât angajatori, cât si consultanti. Cursurile vor dura un semestru si se vor desfasura la sfârsit de saptamâna, de vineri pâna duminica, activitatile fiind atât practice, în cabana Universitatii „Petru Maior" din complexul Weekend, cât si on-line, la domiciliu. Concret, directiile care pot fi alese de aplicanti sunt managementul resurselor umane, managementul optimizarii proceselor de productie si servicii si managementul proiectelor. Domenii care, daca sunt bine stapânite, vor aduce absolventilor plusvaloarea care îi va ajuta ulterior în cariera pe care o îmbratiseaza.

În concluzie, îndraznetul proiect nu poate decât sa produca valoarea în plus de are avem atâta nevoie, nu numai în Târgu-Mures, dar si în judetul Mures sau Regiunea 7 Centru, din care facem parte. Felicitari celor care au initiat proiectul si asteptam cu interes prima promotie, în acest an, la sfârsitul lunii iunie! Sa fie într-un ceas bun!


Bani pentru drumuri, scoli si trotuare la Saulia

Posted: 24 Mar 2010 03:50 PM PDT

 

Prioritatile pe anul 2010 în cheltuirea banilor de la bugetul local în Saulia sunt drumurile, scolile si trotuarele. Primarul Maier Madarasan spera ca sa mai primeasca bani pe parcursul anului de la Guvern pentru a putea face modernizarile de drumuri si reabilitarea scolilor care sunt într-o situatie ce lasa de dorit. Referitor la situatia asistentilor personali, cinci dintre acestia urmeaza sa fie dati în somaj de la mijlocul anului deoarece primaria nu le poate asigura salariile din bugetul propriu. Primaria din saulia va solicita cinci case pentru tinerii specialisti din comuna, iar edilul spune ca sunt terenuri pentru a fi puse la dispozitie.

 

Reporter: Pe ce veti cheltui banii de la bugetul local anul acesta?

Maier Madarasan: Am încercat sa alocam bani pentru investitii în ceea ce priveste drumurile, scolile si trotuarele. Nu stiu câte vom reusi sa rezolvam anul acesta însa tebuie sa vedem câti bani vom primi de la Guvern pe parcursul anului.

Rep.: În tot judetul exista o problema cu salariile asistentilor personali. Care este situatia în comuna Saulia?

M.M.: Si la noi este aceeasi situatie. Nu avem asigurate salariile decât pâna la mijlocul anului. Dupa aceea vom vedea ce vom face. Avem cam 15-16 asistenti. Cinci dintre ei sunt pensionari asa ca statutul nu corespunde cu slujba lor, cinci cred ca o sa fie dati în somaj iar cinci vor ramâne si le vom asigura banii dinh bugetul local.

Rep.: Sunt solicitari pentru programul „10 case pentru specialisti"?

M.M.: Cred ca vom solicita cinci case si avem teren sa punem la dispozitie.

Rep.: La început ati pomenit de drumuri. Care este situatia drumurilor comunale din Saulia?

M.M.: Nu s-au facut modernizari în ultimul timp si ar fi nevoie de bani. Noi am inclus drumurile în proiectul pe masura 322 si astept ca în aceasta luna sa primesc raspunsul si sa vad daca intra la finantare.

Rep.: Aceeasi întrebare si pentru scoli.

M.M: Conditiile din scoli lasa de dorit însa speram ca în acesta vara sa le putem face reabilitari.


Garda Financiară Mureş lider national in topul controalelor

Posted: 24 Mar 2010 03:50 PM PDT

 

La şedinţa Colegiului Prefectural de ieri s-au discutat mai multe probleme printre care şi controalele efectuate de către Garda Financiară în anul 2009.

Activitatea prioritară în desfăşurarea controalelor Gărzii Financiare a fost cea de depistare şi combatere a acţiunilor ilicite care generează evaziune fiscală şi fraudă. Astfel, numărul de sesizări penale a fost de 194 în 2009, faţă de 156 câte au fost în 2008. Valoarea prejudiciului estimat a crescut cu 246%, de la 18.580.000 lei în 2008 la 45.770.000 lei în 2009. Numărul actelor de control de sancţionare încheiate în 2009 a fost de 1.976, faţă de 1.311 în 2008. Numărul actelor contestate şi pierdute în instanţă a scăzut cu 39 în 2009 faţă de 2008 iar confiscările de bunuri s-au dublat în 2009. Tot comparativ cu anul 2008, anul trecut confiscările de alcool şi băuturi alcoolice au crescut de la 2.363 litri, la 25.734 litri. Deasemenea, şi confiscările la produse din tutun, au cresut de la 850.000, la 2.037.760 bucăţi.

 

Garda din Mureş-primul loc în ţară la controale

 

Valoarea amenzilor aplicate în 2009 a fost de 5.500.000 lei faţă de 4.122.000 lei. Aşadar, se observă o creştere foarte mare a indicatorilor de performanţă iar prin aceste activităţi, Garda Financiară Mureş s-a clasat pe primul loc în ţară. „Obiectivele noastre au fost aplicarea cu stricteţe pe plan teritorial a Strategiei Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi realizarea indicatorilor aferenţi Planului de performanţă. De asemenea, pentru anii ce vin urmărim reducerea la maximum posibil a cheltuielilor materiale, prin luarea deciziilor ce se impun pentru asigurarea integrităţii patrimoniului şi utilizarea cu eficienţă şi în condiţii de legalitate a fondurilor financiare alocate de la buget sau din alte surse. Vom încerca să colaborăm mai mult cu reprezentanţii Parchetelor de pe lângă instanţele de judecată, care instrumentează sesizările penale trimise de instituţia noastră, pentru lămurirea tuturor neclarităţilor ce pot rezulta din modul de înţelegere a faptelor consemnate în actele de control", a spus directorul coordonator al Gărzii Financiare Mureş, Valeriu Baziotis.

În anul 2009 s-a constatat o amplificare a economiei subterane ca urmare a crizei financiare care s-a acutizat şi care s-a manifestat la agenţii economici prin producţie neînregistrată, comerţ la negru, impozite nedeclarate, forţă de muncă neînregistrată şi taxe şi impozite neachitate.


Târgu-Mures, capitala business a României

Posted: 24 Mar 2010 03:48 PM PDT

 

"Târgu Mures Business Days", cel mai important eveniment dedicat vreodata oamenilor de afaceri mureseni, si-a deschis ieri portile în ambientul extrem de primitor al Business Hotel. Organizat de Junior Chamber International (JCI) Târgu Mures, în perioada 24-25 martie, seminarul reprezinta o sansa mare pentru antreprenorii mureseni de a întâlni, asculta si interactiona cu oameni de afaceri importanti din România si din strainatate.

 

Participare numeroasa

 

Nu era nicio mirare daca sala mare de conferinte a Business Hotel ar fi fost pe jumatate goala, având în vedere ca, în acest moment, multi dintre antreprenorii mureseni cauta cu disperare solutii sa depaseasca criza si, teoretic, nu au timp si chef de prelegeri si predici despre cum sa-si gospodareasca ce le-a mai ramas din afaceri. Dar, culmea, probabil ca tocmai aceste cautari, întrebari fara raspunsuri, i-au mânat pe managerii si investitorii mureseni la seminarul JCI în numar mai mare chiar decât s-au asteptat organizatorii evenimentului. Si au avut ce învata.

La ora 9.20, peste 300 de oameni, majoritatea tineri, în costume impecabile (la unii mai zareai câte-o soseta alba la pantoful negru, strasnic lustruit – sic!) erau ochi si urechi în sala de conferinte a hotelului. Presedintele JCI Târgu-Mures, Laszlo Pacso, a deschis lucrarile seminarului printr-un cuvânt de bun-venit, adresând multumiri celor prezenti si celor care au contribuit la organizarea evenimentului. Prefectul Marius Pascan, însotit de „umbra" sa protectoare Mircea Muntean, a explicat în câteva fraze importanta momentului si onoarea care se face judetului Mures, prin organizarea în premiera a unui seminar economic la asemenea nivel.

Primul aruncat în ring pentru discursuri a fost Tugrul Akay, Vicepresedinte European al JCI. Acesta a explicat ce înseamna, la nivel mondial, dar si în România, organizatia din conducerea careia face parte. „JCI este o cheie pentru toti cei interesati în vederea deschiderii de relatii si contacte în plan social si de business. Lumea se schimba în fiecare zi si noi îi încurajam pe membrii JCI sa profite de reteaua creata de noi pentru a-si dezvolta si perfectiona afacerile. Multumesc JCI Târgu-Mures pentru efortul depus pentru a creea acest eveniment", a declarat Tugrul Akay.

Urmatorul invitat, Radu Balanean, vicepresedintele Consiliului National al Întreprinderilor Mici si Mijlocii, a apreciat ca prezenta unui numar atât de mare de antreprenori la seminarul de la Târgu-Mures, într-o perioada când majoritatea traiesc o oarecare „panica", este un semnal clar de optimism.

În discursul sau, presedintele JCI România, omul de afaceri Marius Alexa, fondatorul retelei web Arhipelago a ridicat Târgu-Muresul pentru o zi la rangul de capitala a României. „Sunt încântat de acest eveniment si multumesc filialei JCI Târgu-Mures pentru intrarea spectaculoasa pe care si-a facut-o în reteaua noastra.", a spus Alexa.

 

Povesti de succes

 

La microfon s-au perindat apoi câtiva oameni de afaceri de succes, care au încercat, relatând din experientele lor personale, sa insufle optimism, dar si idei, tinerilor antreprenori din sala. Robert Varga, directorul de dezvoltare al companiei MBT Ungaria, distribuitor exclusiv al încaltamintei MBT în 11 tari din Europa de Est, a fost primul dintre ei: Când a început povestea MBT? Acum 15 ani, Karl Muller, care traia în Coreea de Sud, a sesizat ca în weekend nu mai are durerile de spate din timpul saptamânii, pentru ca umbla mult descult. A constientizat ca pantofii sunt de vina si a început sa caute solutii. Prima pereche de pantofi MBT a iesit pe piata în 1996 si de atunci 14 studii au demonstrat stiintific beneficiile acestor produse.", povesteste Varga. „În 2005, într-o noapte, am avut si eu dureri de spate îngrozitoare. Un prieten m-a îndrumat sa caut informatii despre MBT si asta am facut, cu toate ca sotia mi-a zis ca e pierdere de vreme. Pe masura ce am acumulat informatii, mi-am dat seama ca oamenii au nevoie de aceasta tehnologie. Am contactat medici din Ungaria, fizioterapeuti, oameni din retail, sa le expun produsele MBT. Toti m-au crezut nebun. Asa ca, la scurt timp mi-am deschis chiar eu un magazin cu încaltaminte MBT. În ciuda previziunilor sumbre ale prietenilor, afacerea a fost un succes si în doar câtiva ani s-a dezvoltat la ceea ce reprezinta astazi", spune Varga.

 

„Visul american" poate fi aplicat si in Romania

 

Sas Ferenc, antreprenor si consultant financiar Econ Group Ungaria, a ales sa vorbeasca despre calitatile unui businessman de succes, subliniind ca în momentul de fata, daca exista un loc în lume unde teoria „visului american" sa poata fi pusa în practica, acela este România. „Astazi, deosebirea dintre un angajat si un antreprenor este aceea ca primul trebuie sa munceasca 8 ore pe zi si al doilea poate munci 18 ore pe zi. Deosebirea dintre un antreprenor normal si unul de succes este ca acela din urma va vedea întotdeauna în fata ochilor dezvoltarea afacerii si a echipei din spatele ei, si nu banii. Daca vrea sa aiba succes, un antreprenor trebuie sa acumuleze si sa ia cu el pe acest drum foarte multe lucruri, dar cel mai important ramâne propriul entuziasm. Daca se pierde acest entuziasm, afacerea are mici sanse de reusita", sustine Sas Ferenc.

 

Secretele Autonom Rent a Car

 

Dan Stefan, director general al Autonom Rent a Car, cea mai mare companie de profil din tara, le-a relatat tinerilor oameni de afaceri din sala lucrurile care stau în spatele succesului sau. „Firma noastra are în centrul atentiei clientul si mergem pe principiul ca suntem obligati mereu sa le depasim asteptarile. Am intrat în 2005 pe o piata care practic nu exista. Am pornit un serviciul Rent a Car la Piatra Neamt, cu doar trei masini. Cererea a fost însa atât de mare încât la finalul anului aveam deja 15 masini. În 2006, am facut rost de finantare si ne-am extins la 100 de autoturisme, acoperind orasele mari din Moldova, Constanta si Bucurestiul. În 2008, ne-am orientat spre vestul tarii, ajungând la un numar de 300 de masini. Astazi, suntem lideri nationali pe acest domeniu, cu peste 500 de masini de închiriat. Ne-am dezvoltat agresiv, e adevarat, dar am avut mare grija sa cautam oameni potriviti pentru echipa noastra", a explicat Dan Stefan.

 

Locul de munca, o afacere personala

 

Istvan Elekes, directorul de marketing al Ortoprofil, crede în ideea ca fiecare angajat trebuie sa-si vada locul de munca precum o afacere personala, asta însemnând de fapt primul pas spre antreprenoriat. „Noi am început în 1994, când diferenta între ce putea obtine un pacient în Europa comparativ cu România era uriasa. Am facut o munca de pionerat si nu a fost usor. O afacere ca a noastra, cu un profil mai special, se construieste lent, în ani de munca. Azi avem 35 de filiale, peste 200 de angajati, diverse premii primite, plus realizarea noului Centru Ortoprofil. Împreuna formam o mare familie, al carei singur scop este grija fata de client", spune Istvan Elekes.

 

Liderii lasa in urma lor o mostenire

 

Hedi Hoka, Leadership Coach, a vorbit despre calitatile unui lider si ce trebuie sa faca acesta pentru viitorul unei companii. „Un lider exceptional nu e tot una cu un manager exceptional. Eu spun ca liderii exceptionali sunt cei care reusesc sa lase în urma lor o mostenire, dar nu businessul în sine, pus pe tava, ci tot angrenajul din jurul acestuia. Ei trebuie sa-si asume responsabilitati, sa strânga oameni în jurul lor, sa-i tina aproape, dar sa aiba grija ca firma respectiva sa nu ajunga sa depinda într-o proportie covârsitoare de persoana lor (de lideri)", a explicat Hedi Hoka.

 

Marius Ghenea: cinci sfaturi, cinci erori

 

Cele mai asteptate au fost „prelegerile" „greilor" Marius Ghenea (fondatorul Flamingo, în prezent implicat în diverse proiecte din zona online), George Butunoiu (antreprenor si Executive Search Consultant), Calin Fusu (Neogen), Adrian Florea (Trend Consult Group) si Razvan Ogircin (trainer si consultant HR Aims Timisoara si Dale Carnagie România).

Marius Ghenea a subliniat importanta organizarii unui astfel de eveniment la Târgu-Mures, motivând ca nu doar Bucurestiul are nevoie de stiinta antreprenoriatului si ca afaceri importante se deruleaza si în provincie. El le-a prezentat oamenilor de afaceri prezenti cinci sfaturi care merita urmate si cinci greseli care se comit în mod constant în business. Întâi, spune Ghenea, trebuie „sa mergi pe val", sa simti ciclurile de business, sa nu înoti contra curentilor. Apoi, sa ai la îndemâna cea mai buna echipa (pe care o alegi si o formezi personal, cu capul spre viitor si cu mare grija la chimia dintre oameni). „Îi avem de exemplu pe fondatorii You Tube, cu chimie extraordinara între ei. Au vândut compania dupa 18 luni de la start-up cu 2,5 miliarde de dolari celor de la Google! Un lucru extraordinar! Al treilea sfat al acestuia este ca oamenii de afaceri sa tina cont de faptul ca studiile superioare sunt bune, dar nu te baza niciodata pe ele. „Bill Gates n-a terminat niciodata o facultate. De partea cealalta, cei de la Google, Apple sau Yahoo sunt absolventi de studii aprofundate. Statistica spune ca nu exista nicio corelatie între studii si succes antreprenorial. Deci, nici voi, nici angajatii vostri nu trebuie vazuti prin prisma studiilor", spune Ghenea. În al patrulea rând, zice fondatorul Flamingo, oamenii de afaceri trebuie sa învete din propriile greseli pentru ca foarte putini fac asta în ziua de azi. Al cincilea sfat al lui Ghenea este îndepartarea de visul de a deveni un Bill Gates: „daca poti face mai bine ca el în acel domeniu atunci fa, daca exista o nisa pe care Gates nu o acopera atunci acoper-o tu. Daca nu, reprofileaza-te!". Cele cinci erori fatale în opinia lui Ghenea sunt: alegerea gresita a echipei, intrarea într-un business fara oportunitati, evitarea sau amânarea deciziilor, ignorarea rezultatelor si sa crezi ca sansa nu are niciun rol în succesul tau. Potrivit lui Ghenea, vestea proasta pentru antreprenorii români în 2010 este ca „refluxul continua", iar vestea buna e ca aceia care au reusit sa se adapteze conditiilor dificile din 2009 nu vor avea nicio problema sa se descurce si în 2010.

 

Angajatii de rând sunt neglijabili

 

George Butunoiu, unul dintre cei mai cunoscuti „head-hunteri" din România, a abordat un subiect oarecum „tabu": „Ce nu spun managerii în public?" În opinia lui Butunoiu, managerii spun în public ca „oamenii sunt cel mai valoros capital al firmei", dar sunt constienti ca acest lucru nu e adevarat. „Daca o firma ajunge acolo, atunci e într-o situatie periculoasa. Oamenii sunt capriciosi, schimbatori, sentimentali. Un manager bun trebuie sa faca totul ca sa depinda cât mai putin de oamenii din jur, sa-i înlocuiasca pe acestia cu tehnologie, IT. Chiar în afacerile foarte mari, totul depinde de câtiva oameni din vârf, restul nu au un aport considerabil în firma, sunt neglijabili", a spus Butunoiu. În legatura cu productivitatea muncii, Butunoiu crede ca angajatii de rând, muncitorii, nu au în realitate nicio legatura cu productivitatea, iar managerii trebuie sa se bazeze întotdeauna pe câtiva oameni care pricep acest termen. Un alt mit spulberat de Butunoiu este acela ca oamenii lucreaza mai bine când au un mediu de munca degajat, relaxat. „Frustrarile sunt mult mai greu de suportat decât greutatile. Daca unii se relaxeaza, cei care vor sa lucreze vor simti la un moment dat o frustrare si se vor relaxa la rândul lor. Acest lucru e dovedit stiintific", spune Butunoiu. Legat de recrutarea de personal, specialitatea sa, Butunoiu le-a explicat antreprenorilor mureseni sa nu caute doar angajati superdestepti, pentru ca nu-i vor gasi. Iar daca vor gasi unul sau doi, într-un fel arata acestia la interviu si altfel când sunt pusi la munca în echipa. „Cautati oameni normali pentru joburi normale, si destepti doar pentru joburi destepte!", e sfatul lui Butunoiu.

 

Creeaza o afacere in online si apoi vinde-o

 

Calin Fusu, proprietarul Neogen, se întoarce mereu cu placere la Târgu-Mures, pentru ca aici este locul unde a si-a pornit afacerea si aici are unul dintre birourile importante, cu peste 50 de angajati. „Care este sloganul meu? Creeaza o afacere în online si apoi vinde-o", spune, cu un zâmbet sugubat pe buze, Calin Fusu. Mai multe despre ce crede Fusu în legatura cu mediul de afaceri din România, oportunitati de investitii, achizitii sau vânzari, într-unul din numerele de saptamâna viitoare ale cotidianului Zi de zi.

 

Curaj si pasiune, ingrediente indispensabile pentru business

 

O prezentare spectaculoasa a avut Adi Florea, manager al Trend Consult Group, pe tema „Unde începe si unde se sfârseste curajul în afaceri?". Ideea i-a venit pe când era la ski cu fiul sau cel mare, pe o pârtie foarte abrupta. A vazut teama din ochii copilului si apoi linistea si energia pe care i le-a dat insuflându-i curaj. „Mesajul meu cheie este acela ca teama este doar o etapa a curajului. Teama si curajul nu sunt termeni antagonici. Întâi trebuie sa existe interes/preocupare, apoi vine teama, apoi timpul sa treci la actiune, si la final apar rezultatele. Toata aceasta însiruire se subordoneaza curajului. Un studiu realizat de cercetatori americani a validat acest lucru. Un grup de oameni de afaceri, obositi bine într-un meci de baschet, au fost adusi repede într-o sala, precizându-le ca e vorba de un studiu. Au fost asezati în cerc, pe scaune, iar în mijloc a fost pusa o singura sticla cu apa. Pentru o perioada buna de timp, s-au uitat unii la altii, spunându-si ca e vorba de un experiment si ca nu trebuie sa cedeze. Cel care s-a ridicat într-un târziu si a apucat sticla de apa a fost curajos. Ceilalti au ramas trazniti, spunându-si, în sinea lor, ce fraieri au fost ca au ratat oportunitatea", a povestit, într-un stil care a acaparat sala, Adi Florea.

 

Când ai pasiune pentru ce faci, munca nu mai e munca

 

Timisoreanul Razvan Ogircin este unul dintre head-hunterii renumiti în zona de vest a tarii. „A dat antreprenoriatul peste mine. La începutul lui 90, eram student plictisit la ISE, în Timisoara, si m-am gândit ca trebuie sa fac ceva. Având deja modelul celor de la Microsoft, eram convins ca totul se va derula în trei etape: ca trebuie sa fac un business din timpul scolii, ca nu mai termin scoala, deoarece nu mai am vreme si ca o sa ajung unul dintre cei mai bogati oameni ai Planetei. Ei, a treia etapa am ratat-o, pentru ca am încalcat principiile celei de-a doua, si am terminat scoala. Dar pentru ca nu am ajuns unul dintre bogatii Planetei, m-am decis sa nu îmi mai doresc acest lucru. De 16 ani oferim consultanta în resurse umane iar ingredientul care ne-a dus la succes a fost, în mod cert, pasiunea. Când ai pasiune pentru ce faci, munca nu mai e munca. E o contradictie în termeni", a explicat Ogircin.

 

P.S. Dupa încheierea conferintelor si a business-lunch-ului oferit de organizatori, antreprenorii mureseni, împartiti pe grupe, au participat la trei work-shopuri, pe domeniile alese de fiecare. Spectacolul continua si astazi. Vom reveni.


Cursuri postuniversitare gratuite pentru absolventii de facultati

Posted: 24 Mar 2010 03:47 PM PDT

Intreprinzatorii, managerii, persoanele fizice autorizate, personalul din sectorul sanitar, specialistii in domeniul medicinii muncii, absolventi ai unei forme de invatamant superior pot aplica la trei cursuri postuniversitare gratuite in cadrul proiectului „Retea de cluburi pentru promovarea adaptabilitatii si dezvoltarii durabile". Proiectul este implementat de Universitatea Petru Maior, în parteneriat cu Confederatia Patronatelor din Industrie Servicii si Comert-Oficiul Patronal Judetean Mures, Asociatia Club „Si noi putem reusi" si Université de Versailles Saint-Quentin-en-Yvelines. Despre scopul proiectului si ce vizeaza acesta, ne ofera mai multe informatii conf. univ. dr. ing. Avram Tripon, managerul proiectului.

 

Reporter: De unde a pornit ideea realizarii acestor cursuri?

Avram Tripon: In activitatea didactica facem si proiecte care vizeaza schimbari profunde in societatea din care facem parte, fiindu-ne util noua si comunitatii din care facem parte. Un asfel de proiect este reteaua de cluburi pentru promovarea adaptabilitatii dezvoltarii durabile, care are finantare din fonduri structurale, Fondul Social European, un proiect de vreo 500 mii de euro. Este un proiect pentru alte cinci proiecte si vor fi facute de catre doritorii de implicare intr-un curs postuniversitar aplicativ, pe trei directii: managementul resurselor umane, managementul optimizari proceselor de productie si servicii si managementul proiectelor. Participantii la aceste cursuri participa la dezvoltarea a 15 cluburi pentru adapabilitate si dezvoltare durabila. In ultima instanta este un proiect integrat care cred ca va produce ceva semnificativ pentru Targu-Mures, pentru judetul Mures, pentru Regiunea 7 Centru.

Rep.: Ce presupun aceste cursuri?

A.T.: Aplicatii centrate pe prioritatile participantilor. Participanti din categorii numeroase, dar care au studii superioare de lunga sau de scurta durata si un mare interes de implicare. Vineri, 26 martie, la ora 16,30 avem conferinta de prezentare a celor trei cursuri si interviurile. Avem cate 33 de locuri pentru fiecare din aceste cursuri, in total 99 de locuri. Solicitarile sunt numeroase. Credem ca multi vor fi din mass media, medici, angajati din intreprinderi, patroni, intreprinzatori, toti animati de dorinta de a produce efecte. Cursurile se vor desfasura pe perioada unui semestru. Practic, la sfarsitul lunii iunie, cursurile vor fi gata. Realizam activitati modulare-vineri, sambata si duminica. Jumatate din activitate va fi practica, la centrul de resurse al retelei de cluburi care va functiona la actuala cabana a Universitatii "Petru Maior" de la Week-end, iar jumatate din cursuri vor fi on-line.

 

"Poti sa lucrezi intr-o echipa in care exista si angajatori, exista consultanti, exista oameni care stiu face proiecte si mai ales, pot sa faci astfel incat prioritatea ta poate sa devina prioritatea grupului din care faci parte, sa participi la realizarea unui proiect care sa iti aduca si finantare si inclusiv un castig bun"

 

Rep.: Care sunt sansele de ocupare a unui loc de munca dupa absolvirea cursurilor?

A.T.: Cursurile acestea sunt aplicative. Participantii vor avea ocazia sa cunoasca alti concetateni care pot sa fie in acelasi timp o sansa. Adica pot sa fie chiar angajatori. Poti sa lucrezi intr-o echipa in care exista si angajatori, exista consultanti, exista oameni care stiu face proiecte si mai ales, pot sa faci astfel incat prioritatea ta poate sa devina prioritatea grupului din care faci parte, sa participi la realizarea unui proiect care sa iti aduca si finantare si inclusiv un castig bun.

Rep.: Cursul vizeaza si crearea de noi locuri de munca…

A.T.: Una dintre prioritatile noastre este adaptabilitatea. Ce inseamna adaptabilitate? Inseamna sa constientizezi ca ai o problema, spre exemplu lipsa unui loc de munca si sa te implicit alaturi de ceilalti in rezolvarea acstei probleme. Inca din timpul cursurilor. Unul dintre cluburi este chiar dezvoltarea de locuri de munca bine platite si cu sanse mari de avansare.

Rep.: Ati spus ca sunt 15 cluburi? Ce vizeaza acestea?

A.T.: Pe unele le stim din interviurile din manifestarile pe care le-am avut pana acuma. Pe altele nu le stim pentru ca abia vineri vor veni doritorii de implicare si ei vor hotara care sunt acele cluburi. Unul dintre cluburi este spre exemplu Mures 2020-dezvoltare sustenabila. Ce fel de oras ne dorim, ce fel de judet? Cu ce fel de locuri de munca? Evident vom crea viziunea si apoi vom incepe sa o punem in practica, astfel incat viziunea sa devina realista, inclusiv pentru locuri de munca bine platite si cu sanse mari de avansare.

 

 

 

Acte necesare la inscriere, dupa interviu: diploma de licenta (original sau copie legalizata, certificat de nastere copie legalizata, certificat de casatorie-daca e cazul, copie dupa Cartea de identitate, fisa de înscriere, declaratie de implicare în aplicatii/proiecte ale Retelei de cluburi pentru promovarea adaptabilitatii si dezvoltarii durabile. Informatii suplimentare: www.adaptabilitate.upm.ro, Tel. 0265-233.112 int. 239, e-mail: cip@upm.ro.

 


Niciun comentariu: