Strazile au amintiri: Scoala Medie Mixta nr. 28, Doctor Petru Groza

Era pe 15 septembrie 1958. Exact in acea luna a inceput si ancheta tatalui meu la Comisia Controlului de Partid. Atmosfera din casa era greu respirabila, plutea un aer amenintator, stiam cu totii ca se naruie ceva ce parea statornic si previzibil. Nervii erau mereu pe cale de a exploda. M-a insotit la scoala, pentru prima zi a noii experiente, sora mea mai mare, Vichi, intrata atunci in clasa a XI-a, deci ultima de liceu, in acele vremuri. Cealalta sora a mea, mai mare cu sapte ani, Rodica, era si ea acolo, am intilnit-o in curtea scolii. Scoala fusese pina atunci "Scoala medie mixta cu limba de predare rusa". In iunie 1958 plecasera trupele "fratesti", fusesera conduse cu flori si alaiuri triumfale. Tot atunci murea Petru Groza. Profesorii si profesoarele, cu putine exceptii, erau vorbitori de rusa. La fel si invatatoarele (nu-mi amintesc de niciun barbat).
Citeste articolul original aici

Niciun comentariu: